Цифровізація – найпотужніший інструмент мінімізації та запобігання корупції в громадах.
Новопокровська селищна рада Чугуївського району Харківської області втілила в життя проєкт під назвою «Довіра через партисипацію: інформування та підвищення спроможності Новопокровської громади», який охоплював підключення до платформи e-DEM та проведення електронних консультацій з населенням, як інструмент залучення громадян до роботи органу місцевого самоврядування.
Також були впроваджені консультації через онлайн-платформу Zoom з громадянами та керівництвом, структурними підрозділами селищної ради, де люди мають змогу ставити питання та отримувати відповіді на них, повідомляти про проблеми та потреби населення.
Тобто кожен мешканець громади може вільно висловити свою думку, вказати на недоліки роботи, або навпаки висловити подяку за роботу.
Після таких звернень протягом тижня селищна рада розглядає питання та звітує перед населенням про результати.
Звітність, публікації та запис кожної електронної консультації з громадськістю опубліковані на сторінці в фейсбук селищної ради, ГО «Смак життя», ГО «Станція Харків» та на ютуб-каналі Новопокровської селищної ради.
Діяльність ведеться з метою інформування населення, підвищення спроможності громади через партисипацію — залучення громадськості до прийняття управлінських рішень.
Для реалізації проєкту громаді знадобилося три місяці. Новопокровська громада почала запровадження практики з соціологічного дослідження рівня довіри до влади, задоволеності станом справ в громаді, проблематики по кожному населеному пункту.
Інформування населення проводили шляхом проведення фокус-груп по старостинських округах офлайн, інформували через соціальні мережі, групи у вайбер та телеграм-канал. Вже через місяць запровадили е-консультації з громадськістю не тільки через платформу e-DEM (рішення сесії, розробка та затвердження положення, підписання меморандуму з платформою), а ще й інноваційним способом через онлайн-платформу Zoom.
Основний алгоритм дій виглядав для громади наступним чином:
1. Проведення дослідження стану справ на території громади.
2. Аналіз отриманих результатів та опублікування звіту у відкритий доступ.
3. Проведення інформаційної кампанії.
4. Підключення старост, депутатів, селищну раду, громадськість (ГО «Смак життя»), молодіжну раду, заклади освіти та культури.
5. Розробка положення про е-консультації, затвердження на сесії.
6. Підписання Меморандуму на право безоплатного використання платформи e-DEM.
7. Оплата можливості підключати велику кількість учасників до Zoom.
8. Підготовка відеоінструкції для населення щодо впровадження практики е-консультацій.
9. Створення ютуб-каналу та ведення діяльності.
Вдалість практики підтверджується результатами соціального опитування, яке було проведене через три місяці після впровадження практики. Опитування показало, що рівень довіри підвищився на 0,5% і це реальний показник за дуже стислий термін роботи.
Детальніше про практику за посиланням: https://cutt.ly/2eqC1L2w
📑 Ще більше вдалих практик у збірнику: https://cutt.ly/1ewMPnTV
У наступній публікації ми поділимося вдалою практикою Здолбунівської міської ради щодо залучення різних категорій населення до прийняття рішень та впливу на діяльність органу місцевого самоврядування.
Вдала практика була відібрана в межах конкурсу вдалих практик залучення громадськості до прийняття рішень та організації антикорупційної роботи в ОМС, який Фундація інституційного розвитку організувала в межах проєкту «Прозора відбудова громад: інструменти залучення громадськості», за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».