Нагадаємо, що поняття «комплаєнс» (compliance) походить від англійського «to comply», що означає виконувати, відповідати певним вимогам, стандартам.
Комплаєнс - це не лише про захист компанії від хабарництва чи корупції, а й про дотримання правових норм і вимог законодавства, стандартів та етичних норм (кодексів поведінки). Комплаєнс є однією зі складових системи заходів щодо управління ризиками.
Дійсно, сьогодні набирає обертів тренд на прозорість та відкритість. Приходить усвідомлення, що комплаєнс - це не тільки можливість, а необхідність для кожної компанії, яка цінує свою репутацію.
Це підтверджують такі українські компанії як Нова пошта, Kernel, ПАТ "Арселор Міттал Кривий Ріг", Kyivstar. Але наявність комплаєнсу на папері не гарантує відсутності корпоративних скандалів.
Важливо комплаєнс застосовувати у своїй роботі, причому починаючи з найвищого керівництва, застосовуючи концепцію "Tone at the Top" з якою можна ознайомитися тут: https://bit.ly/3GANm54
Ті, хто інвестує в комплаєнс, мають наступні переваги:
- порушення можна виявити та запобігти на ранній стадії;
- компанія дотримується законодавства й це перевіряється систематично;
- керівники та працівники захищені від штрафів, санкцій або судового переслідування;
- компанія користується позитивною репутацією;
- компанія стає більш привабливою для нових співробітників, ділових партнерів та інвесторів.
Сьогодні ми зруйнували міф, що комплаєнс - це надуманий тренд. Він є необхідністю, яка дозволяє багатьом компаніям уникати певних ризиків та працювати задля перемоги України.