🎄🎁 Як купити подарунок близьким та не підтримати війну?
Досить гарне питання, враховуючи, що за даними Київської школи економіки (KSE) 1603 компанії продовжують діяльність у росії та мають виробництва в Україні.
Серед відомих українцям компаній, які йшли-йшли з ринку рф та не дійшли, PepsiCo, Auchan, METRO AG, Danone, Mars, Nestle, Huawei, Mondelez International, яка виробляє всім відомі тістечка Oreo та Барні, шоколад Milka, жувальні гумки Dirol та льодяники Halls та інші.
🔴 Чому важливо бойкотувати компанії, які досі не залишили ринок рф?
Російська економіка повністю мобілізувалася для підтримки військових дій, а західні компанії, що працюють на території рфії, стали співучасниками війни, сплачуючи податки.
За словами співзасновниці коаліції В4Ukraine Наталії Попович, щорічно міжнародні компанії сплачують податки в сумі близько 18 мільярдів доларів. Цієї суми достатньо для фінансування двох місяців війни в Україні.
Крім того, майже всі компанії, які навіть з гуманітарних міркувань не покинули рфію, беруть участь у мобілізації, роздаючи повістки своїм співробітникам та зберігаючи за ними робочі місця.
🔴 Як може споживач вплинути на компанії, які досі не залишили ринок рф?
Без споживачів не може бути бізнесу, бо саме вони, купуючи або не купуючи товари, формують доходи всіх брендів. Тому найкращим покаранням для брендів, які залишаються у рфії, стане ігнорування їхньої продукції.
Кожен з нас змінотворець, який може власними діями посилювати тиск на компанії, які не вийшли з ринку рф:
1️⃣ Купуй товари компаній, які є соціально відповідальними та бойкотуйте ті, які своїми діями підтримують війну в Україні. Перевірити наявність компаній на ринку рф можна на сайті проєкту KSE (https://leave-russia.org/uk), аналогічних ресурсах або на санкційному порталі НАЗК (https://sanctions.nazk.gov.ua/).
2️⃣ Підтримуйте ініціативи в соціальних мережах, які закликають бойкотувати компанії, які залишилися працювати у рфії. Вистачить навіть одного репосту, щоб збільшить кількість переглядів.
3️⃣ Поширювати серед знайомих культуру відповідальних покупок, яка виключає покупки не лише російських товарів, а й продукції відомих світових брендів, які продовжують працювати у рф.
У такий спосіб ще більше західних підприємців задумається над тим, щоб залишити територію рфії та винести на перший план нематеріальні цінності, щоб не втратити ще більше клієнтів та прибутку.
Вибір відмовитися від покупки продукції компаній, які не вийшли з ринку рфії, є особистим рішенням кожного. Але чи вартують соціально невідповідальні покупки до новорічних свят життя тисяч українців?